Postnord vill bättra sig efter missnöjet: ”Vi är otroligt ledsna”


Kommunikationschefen Maja Windell och VD:n Matilda Löfstedt hoppas att Postnord ska få kundernas förtroende: Foto Pernilla Arvidsson

Postnord ska lansera ett nytt arbetsätt som ska hjälpa paket att komma fram fortare.   
–  Vi har flera nya sätt som ska hjälpa människor att få sina paket snabbare säger Matilda Löfstedt, Postnords VD.

Postnord har varit i ordentligt blåsväder på grund av att paketen har varit för sena eller trasiga.
– Vi har fått mycket kritik och vi har tagit lärdom av det säger Maja Windell ,Kommunikationschef. 

Vad säger ni till kunder som inte har fått sina paket i tid?

– De ska kunna lita på oss att vi levererar i tid. Vi har bett om ursäkt till alla, Postnord ska nå alla effektivt med de nya åtgärder som vi har nu, säger Matilda Löfstedt.

Postnord har vidtagit flera nya åtgärder som ska hjälpa företaget att bli bättre och få kundernas förtroende. Bland annat köper man in 140 lastbilar och ett stort antal eldrivna transportfordon. Två nya terminaler har öppnat i Växjö och Örebro. Flexchange är en ny tjänst som kommer hjälpa kunder att välja vilken dag och tid de vill ha sina paket levererade. 

Är ni helt säkra att dom nya återgärderna kommer fungera och att människor inte kommer bli missnöjda?

– Vi är helt säkra att detta kommer fungera. Vi vet att många är missnöjda med oss som leverantör men vi har kollat över alla våra nya åtegärder och vi ser inga problem. Om det skulle bli ett riktigt problem för oss så har vi alltid en lösning på det säger Maja Windell.

Ted Petersson
j19pete@svf.fhsk.se

Rekommenderade artiklar

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Scroll Up