Designhjälpen kraftsamlar för årets Musikhjälpen

Foto av Nathalie Starcevic som är en del av Designhjälpen.

Under hela veckan så engagerar sig GDK på Svf för Musikhjälpen. I deras popup butik säljer de egendesignade varor och fika.

– Vi hoppas på att få komma upp till 50 000 kronor i alla fall, säger Nathalie Starcevic, på GDK.

Som årlig tradition har Svf:s linje GDK öppnat upp sin popup butik på skolan, där de säljer egentillverkade stickers, poster, vykort och klistermärken. De säljer också fika och har en liten second hand hörna med kläder och prylar. Alla intäkter går till deras bössa i Musikhjälpen, där årets tema är Ingen ska dö av hunger. 

Nathalie Starcevic går andra året på Grafisk design och kommunikation på Svf.

  Det har gått väldigt bra, trots att världen är lite som den är just nu, säger Nathalie Starcevic.

Utöver deras popup butik här på skolan har de också fått olika jobb från företag i form av logotyper, brandning. Året till ära har de även fått designa ett sällskapsspel, som för övrigt är årets julklapp 2023.

I skolans entré har Designhjälpen stått under hela veckan och sålt lotter, fika, lotterihjul och bollplank.

Popupbutik på Asecs

I skrivande stund har de samlat in över 28 000 kronor på endast fika och på saker de sålt i skolan. 

I helgen kommer de att flytta upp deras popup butik till Asecs. Där kommer de fortsätta deras insamling till förmån för Musikhjälpen.

– Vi hoppas på att få komma upp till 50 000 kronor i alla fall. Vi håller på med en tomteverkstad och designar en massa grejer för fullt, säger Nathalie Starcevic, från GDK på Svf.

G-BVQ5VFQ7W4